reklama

Kto je bez viny, ten nech hodí kameňom!!!

Už som si párkrát povedal, že nebudem pozerať politické diskusné relácie, lebo sa mi pri nich väčšinou dvihne krvný tlak do závratných výšok podobne ako dlh Slovenska po schválení navýšenia eurovalu. Nedalo mi to a keďže som vedel, že na Dvojke ide Okrúhly stôl (23.2.2012), tak som si povedal, že to skúsim. V týchto voľbách kandiduje 26 strán, ale takú "sebranku", aká sa zišla v tejto relácii (neviem, či schválne alebo náhodne) som už teda dlho nevidel (nehovoriac o tom, ako moderátor nie veľmi v poriadku zvládol túto reláciu). A to mi môžete veriť, že to nemyslím v dobrom slova zmysle. Budem sa snažiť vytiahnuť z mojich postrehov to najpodstatnejšie, čo som z tejto diskusie zachytil, aby si každý mohol spraviť obraz o tom, kto nám to tu vo voľbách vlastne kandiduje.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Štruktúra relácie bola zhruba taká, že v úvode nejaké to úvodné slovo, ďalej predstavenie volebného programu a riešenie aktuálnych problémov (financovanie politických strán, nezamestnanosť, korupcia a ďalšie - budem sa venovať len prvým trom). Hosťami boli takí "típkovia" ako Nora Mojsejová (SSS-NM), Vladimír Mečiar (ĽS-HZDS), Jozef Hrdlička (KSS), Peter Vačok (99 % - Občiansky hlas), Jozsef Berényi (SMK-MKP) a František Tanko (Stranka Rómskej únie na Slovensku).

Najprv prejdem k úvodu a potom rozoberiem jednotlivých hostí relácie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V úvode relácie moderátor každého vyzval na úvodné slovo. VŠETCI - či už priamo alebo nepriamo - sa začali "obúvať" do predsedu strany SAS Richarda Sulíka v súvislosti s medializovanými videami zo Sasanky aj napriek tomu, že p. Sulík reagovať nemohol. V prvom rade chcem upozorniť, že tu nejdem obhajovať žiadnu politickú stranu, aby som nebol upodozrievaný z toho či oného...preto v prvom rade ODSUDZUJEM konanie Richarda Sulíka v súvislosti s tým, že ako predseda parlamentu zamlčal ponúkanie úplatku, o ktorom vedel. Ale na druhej strane chcem povedať, že aj napriek tomu považujem celú Sasanku za vykonštruovaný dokument, ktorého JEDINÝM cieľom je skompromitovať pred voľbami stranu Sloboda a solidarita, pretože veľa vplyvným ľuďom táto strana "leží v žalúdku", a práve preto je pre mňa Sulík STÁLE dobrá voľba.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale teraz k veci. Povieme si teraz niečo práve o tých ľuďoch, ktorí posielali v tejto relácii pána Sulíka do väzenia v zmysle pamätnej vety - "Kto je bez viny, ten nech hodí kameňom".

ELEONÓRA MOJSEJOVÁ (Strana Slobodné slovo - Nory Mojsejovej):

Okrem toho, že táto osoba každému skákala do reči a vystupovala mierne povedané ako "tvorca demagógie", ona ako prvá poslala asi 3x pána Sulíka do väzenia. Má naozaj p. Mojsejová MORÁLNE právo niekoho poslať do väzenia? Čo mi ako prvé udrelo do očí, bolo to, že vedľa nej sedel bývalý premiér Mečiar, ktorému nepovedala ani jedno krivé slovo. Prečo asi? Táto žena má "plnú hubu" toho, aká je ona spravodlivá a ako má ísť Sulík do väzenia, ako je každý politik gauner, ale pána prisediaceho si zrejme asi ani nevšimla, keďže sa ani len neodvážila na nejakú tú jej podobnú štipľavú poznámočku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Riešenia aktuálnych problémov podľa Nory Mojsejovej:

- financovanie politických strán - jedna z mála normálnych myšlienok, ktorá mi z úst tejto dámy síce príde skôr populistická ako úprimná, ale whatever....názor, že politické strany by nemali byť financované zo štátneho rozpočtu, má u mňa istú logiku za určitých podmienok

- nezamestnanosť - samozrejme, ako inak, za všetko môže súčasná vláda, lebo ľudia pomaly nemajú čo jesť....ako som aj očakával, riešenia v tejto oblasti som z jej strany nezachytil - pre ilustráciu si môžte pozrieť "konkrétne" opatrenia tejto strany a tejto dámy v danej oblasti. Ja osobne som tam videl len samé bláboly. Najväčšia "pecka" ale bola odpoveď na otázku moderátora, že ako chce zabezpečiť dôchodcom preplácanie liekov, ktoré navrhuje. Odpoveď bola vskutku erudovaná - "Peniaze? A čo peniaze? Peniaze boli aj sú." Áno, p. Mojsejová, veď odniekiaľ ich už len zoženieme, však?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- korupcia - poslať všetkých politikov, čo sú teraz v parlamente do basy...čo k tomu dodať? Opatrenie hodné majstra! A potom už len zvoliť p. Mojsejovú a p. Mečiara, aby nám tu spoločne bačovali.

Hádam jedinú normálnu vetu som zachytil v tej súvislosti, že by mala byť zrušená trestnoprávna imunita poslancov - hold, aspoň niečo. Otázkou je, ako by sa zachovala reálne, keďže sama je pod hrozbou trestného stíhania.

VLADIMÍR MEČIAR (Ľudová strana-Hnutie za demokratické Slovensko):

Je tohto pána vôbec potrebné nejako komentovať? Tak aspoň v krátkosti. V úvode pán Mečiar samozrejme sebe vlastným spôsobom rozvinutých a siahodlhých viet, ktorým podľa mňa ani on sám nerozumie, poukazoval na to, ako zle je nastavený celý politický systém a ako sme sa mali v 90. rokoch dobre - zrejme už zabudol na kauzy typu Michal Kováč mladší, Duckého zmenky, nebankovky, Gaulieder a v novodobej ére aj kauzy ako Veľký Slavkov, chemické postreky a pod. Myslím, že poviem názor väčšiny, keď poviem, že tento pán by už mal radšej pokojne sedieť v papučkách vo svojej Elektre (mimochodom ten názov sa nápadne podobná jednej pochybnej výstave v súvislosti s kauzou diamantovej bane) a byť rád, že stále platia amnestie vďaka "sociálnemu" Ficovi.

Riešenia aktuálnych problémov podľa Vladimíra Mečiara:

- financovanie politických strán - opäť elegantným spôsobom v podobe rozvinutých viet povedané v podstate to, že s tým nesúhlasí zrejme s vierou, že sa do parlamentu určite dostane, čím sa radí medzi politikov s maximálne vyvinutým zmyslom pre sebareflexiu ako napr. Dzurinda, Fico či Hrušovský.

- nezamestnanosť - vo volebnom programe tejto strany sú konkrétne riešenia opäť rozpracované v takej forme, že určite jej budú rozumieť dôchodcovia, ktorí ešte p. Mečiara slepo volia.

- korupcia - prepáčte, ale vzhľadom k minulosti tohto pána, jeho strany a jeho kamarátov typu Harabin, Sadiki či Lexa si myslím, že nemá absolútne žiadny význam zopakovať čo i len jedno slovo z tzv. protikorupčných opatrení Vladimíra Mečiara, lebo mi to príde ako dehonestácia ľudského rozumu.

JOZEF HRDLIČKA (Komunistická strana Slovenska):

Tento pán mi príde naozaj ako z inej planéty. Samozrejme, že v úvode sa taktiež neštítil poslať pána Sulíka do "horúcich pekiel", pričom nám je všetkým zrejme, aký ideologický prúd vyznáva a aké zverstvá sa páchali počas vládnutia jeho ideologických prívržencov. Zrejme si do diskusie zabudol doniesť aspoň nejaké tie žuvačky Pedro, časopis Mladina alebo nejaký ten propagandistický plagátik s názvom Proletári všetkých krajín, spojte sa...aby aspoň NEJAKO zaujal. Je mi ľúto, že ľudia ako pán Hrdlička, ktorý nemajú tú hanbu sa vyhrážať obyčajným ľuďom s tým, že má kontakty, ktoré im môžu narobiť problémy...že takíto ľudia nám tu idú rozprávať o morálnej pravde.

Riešenia aktuálnych problémov podľa Jozefa Hrdličku:

- financovanie politických strán - samozrejme, že p. Hrdlička nezabudol podotknúť, že ich strana je už dlhé roky financovaná len z členských príspevkov...otázka ale znie, ktorý uvedomelý Slovák by takúto stranu po dlhých rokoch despotizmu a bezprávia vôbec financoval a už vôbec nie z našich daní.

- nezamestnanosť - vo svojom volebnom programe sa táto strana zmôže na také znôšky nezmyslov, že som ani nemal chuť to dopodrobna čítať - všeobecné nezmysly od názorov na očkovanie cez žobrákov až po populistické frázy a lá Fico typu Zdravie nie je biznis. Samozrejme, absencia konkrétnych riešení je tak zjavná, že hádam zjavnejšie je už len tvrdenie, že 1+1=2.

- korupcia - v tejto oblasti boli podobné vyjadrenia ako u p. Mojsejovej s tým, že som mu ani poriadne nerozumel, lebo mu práve spomenutá dáma skákala neustále do reči, čomu som aj celkom rád, lebo určite by som sa nič hodnotné nedozvedel.

Opäť podobne ako u p. Mojsejovej som aj tu súhlasil s jediným názorom z úst pána Hrdličku, a to, že pán Vačok by nemal o financovaní politických strán ani hovoriť, keďže jeho strana má naozaj podozrivé financovanie.

PETER VAČOK (99 % - Občiansky hlas):

Musím sa priznať, že v prípade tohto pána mám naozaj zmiešané pocity, pretože naozaj nedokážem pochopiť, ako človek s takou minulosťou môže kandidovať za stranu, akou preukázateľne 99 % je. Nebudem sa k tejto strane obšírne vyjadrovať. Čo je dôležité, aby ľudia pochopili, je to, že keď je nejaká politická strana tak pochybná už pri jej VZNIKU, ako je pochybná práve táto strana, tak verte či nie, nič dobré z tohto vzísť nemôže. Pochybná registrácia, pochybné financovanie strany, brutálne náklady na predvolebnú kampaň doplnené o konské pólo p. Weissa s predstaviteľmi J&T. Žeby práve 99 % mala byť tá strana, s ktorou bude Fico tvoriť supergoriliu koalíciu? Neprekvapilo by ma to.

Riešenie aktuálnych problémov podľa Petra Vačoka:

- financovanie politických strán - na spŕšku komentov financovania strany 99 % som nepostrehol žiadne sofistikované vysvetlenie z úst p. Vačoka, čo hovorí za všetko.

- nezamestnanosť - tak pri volebnom programe tejto strany resp. hnutia ma až zarazilo, aké trápne ba až komunistické heslá dokázali vyprodukovať...zvýšime mzdu ľuďom, či zabezpečíme dostatok pracovných miest vo všetkých regiónoch až po zastavenie goríl a podobné ničnehovoriace gestá, ktoré ani v náznaku nie sú doplnené nejakými riešeniami.

- korupcia - pre túto stranu je zrejme väčšou kauzou trápna Sasanka, ktorá o "ničom" nehovorí, ako Gorila, ktorá preukázateľne hovorí o nechutných politických hrách či politickom financovaní.

Ku cti im slúži aspoň to, že na webovej stránke sa môžu občania priamo vyjadriť resp navrhnúť určité body do ich volebného programu - to, či vôbec na to niekto reflektuje, je už iná otázka.

JÓZSEF BERÉNYI (Strana maďarskej koalície):

Hrubé porušenie etikety správania je podľa tohto pána hlavným problémom p. Sulíka. Zrejme už pán Berényi zabudol, že nie je veľmi čisté a morálne si vypýtať dvojaké občianstvo aj od Maďarska a chodiť sa každý týždeň poklonkovať pánovi Orbánovi. Keď som si pozeral ich volebný program, tak som tam naozaj našiel zmysluplné návrhy. Len mali jednu podstatnú chybičku krásy - napr. rekonštrukcia JUŽNEJ železničnej trasy, výstavba a dostavba JUŽNEJ rýchlostnej cesty, výstavba priemyselných parkov v Štúrove, v Komárne či v Lučenci a pod. Pán Berényi, zrejme ste zabudli na jednu podstatnú vec.....že žijeme v Slovenskej republike, a nie vo Feldvídeku!!!

FRANTIŠEK TANKO (Strana Rómskej únie na Slovensku):

Tento pán bol naozaj zlatým klincom programu. Tuším 90 % slov, ktoré povedal, mi prinieslo ten nezabudnuteľný pocit šťastia a úsmevu, ako keď som kedysi pozerával Mr. Beana pri jeho dementných výstupoch v jeho show. Na rozdiel od Mr. Beana to však pán Tanko myslel žiaľ skutočne vážne. Hneď jeho prvá veta ma skoro vystrela zo stoličky. Znela asi takto: "My chodíme za ľuďmi. Pýtame sa ich, aké majú problémy a takmer v každej OSADE nám povedia to isté." Podotýkam a prízvukujem ešte raz to slovo OSADE!!!!!!!!! Pán Tanko, nebudete nám veriť, ale na Slovensku máme aj dediny aj mestá s inými ľuďmi ako sú len Rómovia. Myslím, že stačí jedno vyjadrenie na dokreslenie situácie.

Ako som hľadal, tak som hľadal, reálny volebný program tejto strany som nenašiel, ale podľa vyjadrovania a názorov tohto pána si viem živo predstaviť ciele tejto strany. Ďakujem pekne! V boji proti korupcii je pre túto stranu zrejme jediným riešením poslať pána Sulíka do väzenia kvôli Sasanke.

Už tam naozaj chýbala len "Slovenská národná sranda" s Ficom, aby bolo dielo predvolebnej frašky na STV2 dokonané. Mne už ostáva len jediné - a to na základe horeuvedených faktov sa spýtať. Kto z týchto ľudí má akékoľvek morálne právo niekoho poslať do väzenia či tvrdiť o sebe, ako on veľmi chce pomôcť slovenským občanom v ťažkých časoch? Odpoveď je jednoduchá. NIKTO!!!

Ján Sciranka

Ján Sciranka

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Inžinier ekonómie, PhD. na Fakulte podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave, v súčasnosti pôsobiaci ako Finančný manažér v korporátnej spoločnosti. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu