reklama

Morálna žumpa slovenských médií 2

Týmto článkom by som rád nadviazal na jeden z mojich posledných článkov cca spred roka, kedy som si dovolil skritizovať pár médií, kvôli čomu som sa stal terčom nevôle aj v rámci tohto blogovania na sme.sk. Ale to už je o inom.....nedalo mi nezareagovať na pár momentov, ktoré si všímam už dlhší čas a ktorých tendencia vyzerá byť skutočne hrozivá. Pretože je vidieť, že marketingová hra oligarchov na Slovensku naberá na obrátkach a z ľudí sa stávajú cvičené opice. Ukazujú to aj posledné prieskumy, z ktorých je viditeľné, že s našou spoločnosťou nie je niečo v poriadku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Cvičená opička :)
Cvičená opička :) 

Analýza:

V prvom rade by som sa rád zameral na dve komerčné televízie, ktoré "formujú" (výstižnejší výraz je asi "deformujú") myslenie slovenských občanov. Pracovne si ich nazveme Narkóza a Hnojka. To, že si človek ide pozrieť reklamu a oni vám do toho nechtiac dajú nejaký film, na to sme si už zvykli. To, že od seba doslova kopírujú relácie a prinášajú ich v prime-time čase na obrazovku, na to by sa takisto ešte nejako dalo zvyknúť. Podstatná však nie je forma, ale obsah! A toto je niečo, čo v posledných rokoch doslova pripomína jednu veľkú žumpu, z ktorej niet úniku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Každá jedna vlastná tvorba oboch televízii je na úrovni poslednej krčmy v Hornej Dolnej - oplzlosti, nadávky, fyzické útoky. V priamom prenose propagovaná nenávisť, hlúposť, arogancia a výsmech. Z ľudí, ktorí sú v reálnom živote v podstate trosky, ktorí v živote nič nedokázali ani nedokážu, sa stávajú "celebrity", sú pozývaní na celospoločenské podujatia, autogramiády a podobné srandy. Ako žiarivé príklady neuvediem relácie, ale práve postavičky z nich - psychicky labilná moletka, ktorá neváha pre potreby zviditeľnenia sa zákerne fyzicky zaútočiť na svoju sokyňu v súťaži, psychicky nevyrovnaný obézny SBSkár, ktorý sa neváha v priamom prenose vyhrážať o dekádu staršej žene, arogantné komentáre hnojkárskeho moderátora na postihnuté osoby prezentované v relácii, sex v priamom prenose a podobné vychytávky. A to nehovorím o úrovni spravodajstva, kde obidve televízie neváhajú uprednostniť reportáž o zneužitom barančekovi na Spiši pred informovaním o protivládnych demonštráciách v Egypte, či o zlej hospodárskej politike súčasnej vlády, ktorá ľudí vedie na okraj priepasti. Nedá mi samozrejme nespomenúť aj jedinú masovejšiu spravodajskú televíziu na Slovensku, ktorá už dávno stratila status objektívnosti a v plnej kráse sa ukázali vplyvy manažmentu a oligarchov pred poslednými parlamentnými voľbami. A to, že pán Fico a pán Fígeľ sú tam v diskusných reláciách už pomaly ako zaprášený sekretár, to už neprekvapí nikoho. Zamyslime sa prečo asi je takáto úroveň najsledovanejších slovenských televízií? Áno, pretože to ľudia chcú - jednoduchý zákon dopytu a ponuky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To isté sa týka printových médií. Ako som už naznačoval vo vybranom prieskume, márne by ste na popredných priečkach čitateľnosti hľadali ekonomické médiá. Nájdete tam samozrejme médiá, ktoré zarábajú na rozoberaní toho, kto s kým spáva, kto sa niekde ožral, komu vyliezli na nejakej párty "cecky ven" a v neposlednom rade o tom, kto má aký majetok. Lebo to je pre slovenského občana skutočne nevyhnutné pre život. Prečo je asi takáto úroveň najčítanejších printových médií? Áno, pretože to ľudia chcú - jednoduchý zákon dopytu a ponuky.

Syntéza:

Aj na základe horeuvedeného vyvstáva otázka, aký je cieľ tohto "vymývania mozgov". Pretože tento proces sa začal už za čias Mečiara a pokračuje aj dnes len s tým rozdielom, že v minulosti nemali na výber, ako pozerať to, čo im táto žumpa ponúkala, v súčasnosti si to už však žiadajú sami, čo sa odráža aj na obsahovej stránke médií na Slovensku. Plán finančných oligarchov na ovládnutie médií a pomocou nich dôkladného vymývania mozgov funguje na plné obrátky a funguje maximálne efektívne. Chcete pár dôkazov? Tu sú - 45 % - ná obľúbenosť človeka popíjajúceho kolu v neznámom byte s finančnými oligarchami, zdevastované verejné financie, zamlčovanie a ututlávanie finančných zločinov, absolútny nezáujem ľudí riešiť veci, zvyšujúca sa nezamestnanosť aj v dôsledku toho, že je efektívnejšie sedieť doma pri ohlupujúcej televízii ako poberať minimálnu mzdu, snaha o cenzúru internetu a pod. Takto nejako sa efektívne realizuje plán na ohlupovanie ľudí a Slovensko je výstavnou skrinkou. Mohli by sme si dať do marketingového sloganu pre propagáciu Slovenska niečo v tomto zmysle: "Slovensko - liaheň cvičených opičiek."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Záver:

Prečo som tu prišiel teraz s takýmto článkom? Odpoveď je jednoduchá. Už od čias demonštrácií proti Gorile spred roka, kedy som mal skutočne pocit, že ľudia na Slovensku sa dokážu vzoprieť tlakom zo strany mocných, som práve v čase, keď sa zvolila do čela mocných najväčšia gorila, pochopil, že Slováci sa jednoducho nepoučia a že je zbytočné čakať zmenu, ktorá nepríde, pretože médiá dokonale vymasírovali mozgy tých, ktorí sa na ne každý deň upierajú a doslova rozmýšľajú akurát tak v súvislostiach kto, kedy, kde, s kým a pod. Záver je teda jasný - gratulujem "pánom hore", dokázali totiž brilantne usporiadať karavánu, ktorá pôjde ďalej a ďalej a ktorá sa dostane bez zjavných ťažkostí až na dno priepasti, ktorej pád prežijú práve oni.

Ján Sciranka

Ján Sciranka

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Inžinier ekonómie, PhD. na Fakulte podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave, v súčasnosti pôsobiaci ako Finančný manažér v korporátnej spoločnosti. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu