reklama

Problém nie je v politikoch, problém je v ľuďoch!!!

Použijem jeden príklad, na ktorom v úvode môjho článku budem demonštrovať problém, ktorý tu chcem rozobrať. Jeden kamarát sa ma raz spýtal, či idem na protest Gorila. Odpovedal som mu, že keď budem mať čas, tak sa určite rád zastavím a podporím zmenu. On mi na to povedal, že ide určite a bude v prvom rade tých ľudí, ktorí budú kričať proti zlodejstvu a rozkrádaniu, ktoré sa v tomto štáte deje. Naozaj tam bol. Čo ma ale prekvapilo (resp. neprekvapilo?), že mi pri jednej debate o pár dní na to povedal, že citujem: "Vieš čo, radšej budem voliť Fica, jak by tam mal byť ten hnusný Mikloš." Z istej časti mal pravdu, nalejme si čistého vína...pán Mikloš nie je bohvieako čestný a dôveryhodný. Avšak človek, ktorý ide do prvého radu protestovať proti gorilám a zlodejom v parlamente, mi o pár dní na to povie, že ide voliť Fica, hmmm.... A to nie je jediný prípad nielen z môjho okolia. Povedzme si pravdu, je naozaj problém v politikoch?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nedávno ma súčasná situácia primäla zamyslieť sa nad tým, ako je možné, že Slovensko aj napriek dobre nasmerovanej ceste sa neustále borí s ekonomickými problémami a najmä s tým, že ľudia neustále žijú z nízkych príjmov a že sú tu tak priepastné regionálne rozdiely. Momentálne odhliadnem od dlhovej krízy v eurozóne. No zrejme to bude AJ tým, že politici sa veľmi nesnažia niečo urobiť pre to, aby tu bolo lepšie. Ale šak na čo by sa aj snažili, keď im to u ľudí neustále "prejde".

Mňa najviac fascinuje, keď mi niekto povie, ako je on pevne rozhodnutý voliť menšie zlo a neviem čo, a pri otázke na jeden racionálny argument pre svojho kandidáta sa nezmôže na slovo. Pýtam sa, ako sa môžu mať slovenskí ľudia lepšie, keď si sami nedokážu pomôcť?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja nikomu neberiem jeho názor. Snažím sa občas len pochopiť pohnútky ľudí pri voľbe svojho zástupcu do parlamentu a po pravde, akosi som sa doteraz nedopracoval k normálnemu pochopeniu. Veď sa len vecne pozrime na to, ako naša spoločnosť v súčasnosti vyzerá. Veď tu sa na každom kroku, pri každej politickej debate resp. debate o politike hovorí o tom, ako tu každý kradne a nabaľuje sa, ako keby sa hovorilo o každodennom jedení chleba. Ako keby to bola každodenná súčasť života a ako keby to bolo úplne normálne. A pritom doteraz za celých 22 rokov tu nebol odsúdený JEDEN JEDINÝ vysoko postavený verejný činiteľ. Jeden jediný!!! To akože sme povýšili kradnutie na nejakú typickú činnosť, ktorú môžu naši zástupcovia robiť? To akože mám naozaj veriť tomu, že tu v tomto štáte nikto nikdy nič neukradol? To akože mám naozaj veriť tomu, keď Mikuláš Dzurinda, počas ktorého vlády došlo k dokázateľnému rozkradnutiu štátneho majetku za milióny eur, tvrdí, že má úprimný záujem na vyšetrení Gorily? To mám naozaj veriť tomu, keď Róbert Fico, počas ktorého vlády sa zastavilo vyšetrovanie tohto spisu a zamietlo sa pod koberec, pričom on ako jediný bol v konšpiračnom byte a DOTERAZ to nepoprel, tvrdí, že jeho do tejto kauzy nemáme zaťahovať? To už naozaj hádam mám veriť, že som sa asi zbláznil, keď si myslím, že tu niečo v našej spoločnosti nie je v poriadku?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sám sebe si občas kladiem otázku, ako je možné, že slovenskí občania po tom všetkom, čo sa v našej republike udialo a ako slovenskí politici pristupovali k svojim predvolebným sľubom, sa jednoducho nepoučia a nepodieľajú sa na nejakej zmene. Myslím, že chyba nie je v politikoch, ale v ľuďoch a najmä v ich zmýšľaní.

Bohužiaľ, Slováci sú národ, ktorý dokáže veľmi často len frflať a nadávať, kde sa len dá. Neustále sa tu len nadáva, ako politici kradnú, ako sa nič nevyšetruje, pritom akonáhle niekto začne reálne vyšetrovať napr. Gorilu, tak odrazu je to človek, ktorý si prihrieva polievočku pred voľbami a ktorý to nemyslí úprimne a ŠKODÍ SLOVENSKU!!!! Poviem Vám pravdu, vážení občania, že radšej nech sa to vyšetrí PRED VOĽBAMI ako NIKDY!!! Alebo sa tu furt hovorí o tom, ako majú politici ľudí "na háku", a keď nejaký politik vyjde k demonštrujúcemu davu, aby s nimi diskutoval o veciach, ktoré ich zaujímajú, tak odrazu je to populista a cirkusant. Tiež možno počúvať, ako tu živíme neprispôsobivých občanov a pod., ale keď niekto navrhne pracovať namiesto dávok, tak odrazu je to čosi nepredstaviteľné, lebo šak nejaké dávky byť vraj musia. Nie, vážení, nemusia. Stačí si to trošku odpracovať, ak je príležitosť. Takto by som mohol pokračovať donekonečna a stále by som dokázal niečo nájsť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viete...ako sa hovorí....každý národ má takú vládu, akú si zaslúži. Ak je to pravda, tak na Slovensku sa teda naozaj nemáme čím chváliť. Jedno je ale isté, pokiaľ politici budú mať možnosť kradnúť, nikdy neprestanú. Pokiaľ nastavíme laťku morálky politikov vysoko, môžme takéto kradnutie významne obmedziť a vytvoriť tak základ pre celkového zlepšenie stavu v našej spoločnosti.

Vidím tu už nejaký ten posun, kedy už ľudia senzitívnejšie vnímajú kauzy a už aj trápny rozhovor s ešte trápnejším podnikateľom ľuďom vadí. Najmä ak je tendenčne podsúvaný médiami.

Preto je dôležité apelovať na ľudí, aby sa konečne zobudili a pochopili, že problém nie je v politikoch, ale v práve v ľuďoch, ktorí ich volia.

Ján Sciranka

Ján Sciranka

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Inžinier ekonómie, PhD. na Fakulte podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave, v súčasnosti pôsobiaci ako Finančný manažér v korporátnej spoločnosti. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu